Sabisha писал(а):
В трудовой книжке записано просто "маляр" ремонтно-строительного цеха, я понимаю, что никаких льгот это не дает. Но ведь этим малярам незаконно не проводили аттестацию рабочих мест, они работали ежедневно полный день. Как мне доказать незаконность непроведения аттестации, как доказать, что она нужна была ОБЯЗАТЕЛЬНО?
На практике не все так мрачно,как я предполагал выше Найдите 2-х свидетелей ,подтверждающих вредные условия :idea:
А занятость по сп.№1,2 полный рабочий день в суде может быть подтверждена ...
справками о зарплате :idea:
10. За відсутності документів про наявний стаж роботи і
неможливість одержання їх внаслідок ліквідації підприємства,
установи, організації або відсутності архівних даних трудовий стаж
установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б
знали заявника по спільній роботі на одному підприємстві, в
установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі
і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони
підтверджують роботу заявника
Гр. З. та гр. Н. звернулись в суд з позовами до районного
управління Пенсійного фонду України про визнання незаконними
рішень про відмову в призначенні пенсії за віком на пільгових
умовах і стягнення моральної шкоди.
Позовні вимоги гр. З. мотивовані тим, що відповідачем
відмовлено в призначені пенсії на пільгових умовах, у зв'язку з
відсутністю довідки, яка уточнює особливий характер роботи та стаж
роботи протягом повного робочого дня. Таку відмову вважає
неправомірною, у зв'язку з тим, що відповідачем не враховано
записи трудової книжки та покази свідків, що підтверджують стаж
роботи в шкідливих умовах за відповідні періоди протягом повного
робочого дня. Вимоги гр. Н. обґрунтовуються тим, що відповідач
відмовив в призначені пенсії за віком на пільгових умовах, у
зв'язку з відсутністю достатнього трудового стажу для призначення
даної пенсії. Таку відмову також вважає неправомірною, у зв'язку з
тим, що відповідачем не враховано записи трудової книжки та покази
свідків, що підтверджують стаж роботи в шкідливих умовах за
відповідні періоди протягом повного робочого дня. Крім того,
позивачі зазначають, що відповідач не направив їм у визначений
законом термін відповіді про відмову в призначені пенсії,
вказаними обставинами завдав моральних страждань.
Рішенням місцевого суду від 17 травня 2005 року, залишеним
без змін ухвалою апеляційного суду від 5 серпня 2005 року, у
позові відмовлено.
Рішення судів мотивовані тим, що відповідачем правомірно
відмовлено в призначенні позивачам пенсії за віком на пільгових
умовах, оскільки з їх трудових книжок неможливо встановити чи
працювали вони в зазначені періоди на підприємстві з шкідливими
умовами праці повний робочий день. Постановою Кабінету Міністрів
України "Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового
стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або
відповідних записів в ній" від 12 серпня 1993 року N 637
( 637-93-п ) визначено, що для підтвердження спеціального
трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств або
організацій. Такі довідки до районного управління Пенсійного фонду
України позивачами не надано. Крім того, судами не встановлено в
діях відповідача порушення строків розгляду заяв позивачів, а
також строків повідомлення про відмову в призначені пенсії.
Матеріалами справи встановлено, що гр. З. в період з 22
вересня 1983 року по 31 березня 1987 року та з 12 вересня 1988
року по 31 серпня 1994 року, а гр. Н. в період з 25 травня 1976
року по 17 травня 1979 року та з 17 липня 1981 року по 24 лютого
1995 року працювали слюсарями по ремонту обладнання коксохімічних
заводів. Обидва позивачі у вказаний час працювали у
спеціалізованому управлінні "У", що підтверджено записами у їх
трудових книжках.
Судами також встановлено, що необхідні первинні документи для
нарахування пільгової пенсії працівникам управління за період з
1960 року по 1999 року на підприємстві відсутні, що
підтверджується довідкою колективного спецуправління "У".
Переглядаючи рішення судів попередніх інстанцій в касаційному
порядку, Вищий адміністративний суд України зазначив таке.
Статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення"
( 1788-12 ) передбачено, що основним документом, який
підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.
Зазначеній нормі відповідає пункт 1 Порядку підтвердження
наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності
трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року
N 637 ( 637-93-п ).
Пунктом 18 зазначеного Порядку ( 637-93-п ) передбачено, що
за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості
одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи,
організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті,
що зазначені в пункті 17 цього Порядку, трудовий стаж
установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б
знали заявника по спільній роботі на одному підприємстві, в
установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі
і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони
підтверджують роботу заявника.
Відмовляючи в задоволені вимог в частині визнання незаконним
рішення районного управління Пенсійного фонду України щодо
призначення пенсії за віком на пільгових умовах, суди дійшли
помилкових висновків, що для підтвердження стажу роботи
приймаються виключно уточнюючі довідки підприємств або
організацій, безпідставно не прийнявши при цьому покази свідків,
які працювали з позивачами на одному підприємстві.
Крім того Вищий адміністративний суд України зазначив
наступне.
Атестація робочих місць за умовами праці - це комплексна
оцінка всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу,
супутніх соціально-економічних факторів, що впливають на здоров'я
і працездатність працівників в процесі трудової діяльності.
Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку проведення атестації
робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 1 серпня 1992 року N 442 ( 442-92-п ),
атестація робочих місць за умовами праці проводиться на
підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й
господарювання, де технологічний процес, використовуване
обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами
шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть
несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх
нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації
полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним
органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й
безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та
компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Частиною другою пункту 4 зазначеного Порядку ( 442-92-п )
встановлено, що відповідальність за своєчасне та якісне проведення
атестації покладається на керівника підприємства, організації.
Таким чином, законодавцем покладено обов'язок проведення
атестації робочих місць на керівників підприємств, а тому її
непроведення не може позбавити громадян їх конституційного права
на соціальний захист щодо вирішення питань надання пенсій за віком
на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону України "Про
пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ).
Направляючи справу на новий розгляд Вищий адміністративний
суд України вказав, що судам необхідно обов'язково враховувати
надані свідками докази, з'ясувати причини відсутності відомостей
для надання довідки, що уточнює час, період та стаж роботи
позивачів, а також врахувати довідку про заробітну плату
позивачів, яка надавалась для розрахунку пенсії та з огляду на неї
встановити, за який час нараховувалась заробітна плата.
В.о. Голови Вищого
адміністративного суду України О.Панченко
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/m ... 1406760-08